Dlaczego branża SEO może być spokojna?

Wiele się ostatnio mówi o tym, jak to SEO się zmienia, traci na wartości i wymiera. Z każdej strony przypływają do nas informacje na temat banów, filtrów i zmian pozycji wynikających z wróżenia z fusów czy wyników maszyny losującej. Nie trudno ulec tej presji i przekonać się do takiego podejścia. Moim zdaniem nasza branża jest bezpieczna. Nic jej nie grozi i nigdzie nie powinna się wybierać. No, chyba że na krótkie wakacje.

Oczywiście, Google utrudnia pozycjonowanie tak bardzo jak tylko się da. Zewsząd napływają do właścicieli stron prośby o błyskawiczne usunięcie niegdyś wykupionych linków, gdyż wszelkie znalezione nienaturalne odnośniki mogą być dowodem na manipulowanie wynikami wyszukiwania, co skutkuje srogim ukaraniem strony. Oczywiście. To nie znaczy, że nie można linkować. Trzeba to tylko zrobić inteligentnie.

Zawsze się mówiło o tym, żeby robić strony pod użytkowników, a nie pod wyszukiwarki, tylko wcześniej nie wszyscy się do tego stosowali. Teraz Google udowodniło nam, że bez tego nie da rady! Niestety Google mówiło też, że nie da się zniszczyć konkurencji linkowaniem strony, a mój ostatni wpis dowodzi, że to coraz bardziej powszechna metoda…

Odpowiadając na pytanie zawarte w temacie – dlatego, że SEO było, jest i będzie potrzebne tak długo, jak istnieją wyszukiwarki. Być może zacznie zamierać, gdy Google utrudni nam działania do tego stopnia, że pozycjonowanie będzie dla wielu biznesów nieopłacalne, ale to mało prawdopodobne. Trzeba jednak liczyć się z tym, że część osób się podda – po kolejnych porażkach stwierdzą, że się nie da, a tak naprawdę nie będą tylko potrafili włączyć analitycznego i kreatywnego myślenia. I to będzie plus dla tych naprawdę dobrych. Nie ma więc się czym przejmować, tak na dłuższą metę. SEO będzie wyglądało inaczej, ale będzie.

Magda

Tworzę, piszę, podnoszę :)

You may also like...

  • Seo straci na znaczeniu. Już zresztą traci choćby na rzecz na rzecz socialu. Są jednak branże i produkty, które trudno promować w oparciu o FB, czy inne socialmedia. W tym przypadku niewiele się zmieni, no może poza ceną.

    • To nie do końca tak. Social media i Seo – oba narzędzia są wykorzystywane w obrębie marketingu internetowego ale działania prowadzone w obrębie jednego i drugiego nie są skierowane w tą samą stronę i na różnego rodzaju użytkownika. Branża pozycjonowania zmienia się ale potencjał ma duży i przy stosunkowo niewielkich kosztach potrafi przynosi ciekawe efekty.

  • Ceny za SEO na pewno pójdą w górę bo trzeba agencje będą musiały kupić więcej licencji na rumaki 😀

  • SEO na pewno przetrwa tak długo jak wyszukiwarki, na pewno też będzie się zmieniać – jak każda branża – ewoluuje. Cieszy to że za parę lat będzie to branża bardzo specjalistyczna i trzeba będzie mieć lata doświadczenia żeby ceniono nasze usługi. Co do rumaków i innych automatów, można odpalić kilka instancji jak masz mocną maszynę, mimo tego że jest to wbrew licencji ;).

  • biznes

    Nie uważam, że branża może być spokojna – co jakiś czas Google robi wyskoki, po których wszyscy załamujemy ręcę, bo tracimy mnóstwo czasu i pieniędzy. I gdzie tutaj spokój?

    • Przecież pozycjonując swoją stronę liczysz się z tym, że możesz otrzymać karę, a tym samym tracisz utopione pieniądze 😉

  • SEO przetrwa jeszcze długi czas, tylko będzie się zmieniać. W tej branży jest ciągle pewnego rodzaju „walka z Wielkim G”, które co chwilę zmienia swoje algorytmy, utrudnia życie pozycjonerom, a tylko Ci najbardziej inteligentni i wytrwali potrafią to przetrwać oraz wiedzą co mają robić. Ta branża to ciągły rozwój i testowanie różnych rozwiązań. Dlatego mi się tak bardzo podoba 🙂
    Dzięki za cenny artykuł 🙂

Przeczytaj poprzedni wpis:
WTF Google?!

Ten wpis będzie tylko kolejnym wpisem użalania się (jakich mnóstwo w seowej blogosferze) na temat zmian w naszej ulubionej (obecnie...

Zamknij