Komentarz do stawek w branży SEO

W poprzednim wpisie, który de facto miał być o audytach SEO i czynnikach on-site, dorzuciłam tabelkę z Seostation z przykładowymi zarobkami za poszczególne usługi w branży SEO, a także dorzuciłam parę groszy od siebie. Nie sądziłam, że to właśnie one „zrobią taki hałas”. Jeden z bardziej elokwentnych komentatorów zarzucił mi, że jestem śmieszna i psuję rynek (bo wiecie, audyt strony wizytówki za 600 zł to zdecydowanie za mało). Dzięki drogi kolego z branży, serio, teraz przynajmniej wiem, że nie muszę się obawiać Ciebie jako konkurencji 🙂

A dlaczego tak uważam? Gdyż moim zdaniem każdy, kto jest pewny siebie i swoich umiejętności, w każdej branży, nie tylko w SEO, nie będzie bał się innych stawek rynkowych, a tym bardziej firm oferujących niższe ceny, które to firmy traktuje de facto jako psujące rynek. Ja dobrze wiem, że są SEO-wcy proponujący niższe stawki i jest też bardzo wielu takich, którzy mają je znacznie niższe niż moje. Dodatkowo wiem, jakie są stawki agencyjne. Życie. Każdy ma takie stawki, jakie ustali, a to, czy klient na to pójdzie, to inna sprawa. I to właśnie w ten sposób rynek się weryfikuje.

Klienci są różni. Są tacy, którzy nie zapłacą za pozycjonowanie więcej niż 500 zł, bo po prostu nie mają ani większego budżetu, ani większej potrzeby. Są też więksi klienci, którzy z chęcią wydadzą kilka tysięcy, ale wybiorą kogoś, kto jest chociaż w miarę znany (chociażby firmę z polecenia). Są też korporacje, które mają kilkadziesiąt tysięcy budżetu i te nie pójdą do freelancera, a wybiorą agencję, której stawki są czterokrotnie wyższe. Dlaczego? Bo mają pewność. Wiedzą, że zlecając im SEO mają pewność świetnego client service’u, opieki, raportowania, elastyczności i dopasowania. I w razie kwasu, nie schowają głowy w piasek.

I znam to z obu stron – jako pracownik agencji oraz freelancer.

Magda

Tworzę, piszę, podnoszę :)

You may also like...

  • anonim

    (chcialem napisać merytoryczny komentarz, ale obecnosc disqusa mnie do tego zniecheca)

    • bunitas

      Bardzo mi przykro 🙂

  • Jeremiasz

    Tak to już jest, że dla jednej osoby określona stawka za daną usługę jest satysfakcjonująca, a drugiej nie motywuje nawet do wstania z łóżka. Audyty, pozycjonowanie i ogólnie SEO będzie zawsze obfitowało w najróżniejsze stawki. Bo ilu ludzi, tyle sposobów do motywowania się:)

  • Trochę z tymi cenami to takie gadanie. Inną cenę zaakceptuje Pani z sklepiku, a inną zaakceptuje ogromna firma dostawcza.

    Cena to nie tylko koszt usługi, ale również jej dopasowanie do klienta. Jak ktoś pracował kiedyś chociaż chwilę na usługach np. w warsztacie samochodowym wie o czym mówię 😉

Przeczytaj poprzedni wpis:
W dobie ciągłych aktualizacji algorytmu postaw na czynniki on-site!

Przede wszystkim przepraszam za brak aktywności na blogu. Niebawem nowe wpisy będą się pojawiać częściej (szykuje się duża zmiana w...

Zamknij